COVID-19 FAQs

Blijft Purezza open?

We streven ernaar om onze dagelijkse werkzaamheden normaal door te laten lopen.We doen er alles aan om u de service te bieden die u van ons gewend bent, zelfs in deze moeilijke tijden.In lijn met de aanbevelingen van de regering willen we niet-essentiële verplaatsingen tot een minimum beperken, wat betekent dat geplande routes worden verminderd.De komende weken is onze operationele prioriteit het uitvoeren van dringende storingen en installaties.Onze commerciële binnendienst staat steeds ter beschikking van al uw vragen, u kan ook contact met ons opnemen via onze website of via email info@purezza-water.nl.

Wij volgen deze situatie nauwlettend op en houden u op de hoogte van verdere ontwikkelingen.

Kan ik nog steeds een Purezza-unit bestellen?

We werken onvermoeibaar verder om ervoor te zorgen dat onze producten beschikbaar zijn wanneer onze klanten deze nodig hebben. We beheren onze voorraad om ervoor te zorgen dat onze klanten niet worden beïnvloed door deze situatie, wij volgen de gebeurtenissen nauwlettend op.

Wordt mijn service beïnvloed?

Ons streven is om producten beschikbaar te hebben wanneer klanten deze nodig hebben; inclusief levering, installatie en onderhoud.Deze zullen worden uitgevoerd in overeenstemming met de veiligheidsrichtlijnen van de overheid.We volgen de situatie voortdurend op en zullen onze diensten indien nodig aanpassen. Ons commerciële binnendienst is bereikbaar van 9.00 t/m 17.00 uur op het nummer 32 (0)16 85 70 07 of via email info@purezza-water.be.

Zal een Purezza-monteur nog steeds onderhoud uitvoeren voor onze dispensers?

We blijven het advies vanuit de overheid nauwlettend in de gaten houden en volgen de maatregelen voor stopzetting indien nodig op.Als de regelgeving vanuit de overheid en de beschikbaarheid van het personeel het toelaten, gaat de service op locatie gewoon door, op voorwaarde dat onze klanten daarom vragen.

We nemen strengere maatregelen om onze werknemers en onze klanten gezond en veilig te houden.We hebben monteurs geïnstrueerd om de volgende protocollen op te volgen:

  • Controleer of er tot nu toe geen bevestigde COVID-19 meldingen op locatie zijn geweest.
  • Vermijd fysiek contact tijdens elk bezoek, geen handen schudden of delen van items (zoals pennen of gereedschap) en blijf altijd op minimaal 1,5 meter afstand van klanten.
  • Draag tijdens het bezoek wegwerphandschoenen.
  • Gebruik de meegeleverde ontsmettingsmiddelen om de waterdispenser bij elk bezoek te desinfecteren.
  • Gebruik handgel voor en na elk bezoek aan de klant
  • (Handgel is beschikbaar in het voertuig van elke monteur)

Wanneer er bij een monteur de COVID-19-symptomen zijn, hebben zij de instructie gekregen om 14 dagen lang thuis in quarantaine te gaan en contact op te nemen met hun huisarts.

Hoe helpt Purezza de verspreiding van het coronavirus te voorkomen?

Wij verhogen de intensiviteit van onze onderhoudsmethoden op de werkplek op.We volgen het volgende beleid om de veiligheid van zowel onze werknemers als onze klanten te garanderen:

  • Zolang het mogelijk blijft zetten wij onze dienstverlening voort mits toepassing van alle hygiënische maatregelen en social distancing.
  • Persoonlijke beschermingsmiddelen en ontsmettingsmiddelen zijn ter beschikking gesteld voor alle medewerkers.
  • Voor dat onze medewerkers hun werkzaamheden starten bij de klant, kijken ze ter plaatste of de social distancing en hygiëne maatregelen worden toegepast.
  • Elke bezoeker en medewerker die onze kantoren betreedt, past de hygiënische regels toe o.a. handen wassen en antibacteriële sprays of gels gebruiken.Social distancing is de norm.
  • Er is een home office-plan geïmplementeerd voor alle medewerkers waarvan de werkactiviteit het toelaat.Voor de uitvoering van bepaalde essentiële activiteiten zoals door onze magazijnmedewerkers en servicemonteurs worden de werkzaamheden op kantoor en bij de klant voortgezet, rekening houdend met de social distancing en algemene hygiëne regels.
  • Voor onze externe salesmedewerkers is home office de norm en voor niet-operationele klantenbezoeken wordt video conferencing aanbevolen.

Hoe kan Purezza garanderen dat het transporteren van dispensers van de ene locatie naar de andere het Coronavirus niet overbrengt?

Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) is het niet bekend hoelang het virus dat COVID-19 veroorzaakt, op oppervlakken blijft bestaan. Onderzoeken suggereren dat coronavirussen enkele uren tot meerdere dagen op oppervlakken kunnen blijven bestaan. Dit kan variëren onder verschillende omstandigheden (bijv. type oppervlak, temperatuur of vochtigheid van de omgeving). Hoewel we in onze hele toeleveringsketen veilig en hygiënisch te werk gaan, kunnen we niet garanderen dat onze waterdispensers tijdens het transport vrij zijn van besmetting. We kunnen u echter geruststellen dat elke waterdispenser grondig wordt ontsmet alvorens deze gebruikt gaat worden door de klanten.

Kunnen mensen besmet raken met het Coronavirus vanuit elke oppervlak?

Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie verspreidt het virus zich van persoon tot persoon via kleine druppeltjes uit de neus of mond. Deze druppels verspreiden zich wanneer een persoon met COVID-19 hoest of uitademt. De druppels kunnen op voorwerpen en oppervlakken terechtkomen die een persoon vervolgens kan aanraken, wat resulteert in de mogelijke overdracht van COVID-19 wanneer deze persoon vervolgens zijn/haar ogen, neus of mond aanraakt. Voor meer informatie over het Coronavirus (COVID-19), lees hier de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie.

Hoe moet ik mijn Purezza-unit schoonmaken?

We adviseren regelmatig de dispenser te reinigen en te ontsmetten met desinfecterende spray of doekjes. Daarnaast is het zeer belangrijk dat alle gebruikers strikte handhygiëne opvolgen, evenals het opvolgen van richtlijnen vanuit de gezondheidsautoriteiten. Bij het schoonmaken dienen het tappunt en de hendels extra goed schoongemaakt te worden.

Heeft u nog andere vragen?

We zullen nauw contact blijven houden. Mochten er ontwikkelingen zijn dan zullen wij hierover updates plaatsen. Mocht u nog andere vragen hebben over hoe onze diensten kunnen worden beïnvloed door de COVID-19-uitbraak, neem dan rechtstreeks contact met ons op via de onderstaande gegevens en we zullen ons best doen om u te helpen.

32 (0)16 85 70 07

info@purezza-water.be